Polityka Prywatności i plików cookies sklepu www.renatamikulewicz.pl

§ 1. Administrator danych osobowych

  1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych w związku z funkcjonowaniem serwisu internetowego pod adresem www.renatamikulewicz.pl.
  2. Administratorem, czyli podmiotem odpowiedzialnym za Twoje dane, jest WYBIERAM SIEBIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą we Wrocławiu 50-525, przy ul. Glinianej 29/1, zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców pod numerem KRS 0001176734, posiadająca NIP 8993026887 i REGON 54193858100000.
  3. Kontakt z Administratorem w sprawach dotyczących ochrony danych osobowych jest możliwy pod adresem e-mail: kontakt@renatamikulewicz.pl lub telefonicznie pod numerem: +48 515 131 701 Osobą kontaktową jest Konrad Kochel.

§ 2. Kluczowe definicje

  1. Administrator danych (ADO) – podmiot odpowiedzialny za cele i sposoby przetwarzania Twoich danych osobowych, zgodnie z art. 4 pkt 7 RODO.
  2. Dane osobowe – wszelkie informacje o zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osobie fizycznej, np. imię, nazwisko, adres, numer identyfikacyjny.
  3. Przetwarzanie – operacje wykonywane na danych osobowych, w tym ich zbieranie, przechowywanie, modyfikowanie, udostępnianie i usuwanie.
  4. Profilowanie – zautomatyzowana analiza danych, która pozwala na ocenę lub przewidywanie cech danej osoby, np. jej preferencji czy zainteresowań.
  5. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony danych osobowych.
  6. Serwis – strona internetowa Administratora dostępna pod adresem www.renatamikulewicz.pl.
  7. Pliki cookies (ciasteczka) – małe pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu Użytkownika. Mogą być sesyjne (usuwane po zamknięciu przeglądarki) lub trwałe (przechowywane przez określony czas).
  8. Użytkownik – każda osoba fizyczna, która odwiedza Serwis.

Administrator dba o bezpieczeństwo przetwarzania danych osobowych. Administrator przetwarza wyłącznie takie dane, które są dopuszczalne przez prawo oraz w zakresie niezbędnym dla osiągnięcia celu ich przetwarzania. Dane osobowe zbierane przez Administratora są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwanym również „RODO”.

§ 3. Zakres i cele przetwarzania danych

Administrator przetwarza Twoje dane, dbając o ich bezpieczeństwo i zgodność z przepisami prawa.

  1. Dane gromadzone automatycznie: Serwis może zbierać dane, które same w sobie nie identyfikują bezpośrednio osoby, ale pozwalają na rozpoznanie urządzenia, z którego korzystasz. Są to m.in. adresy IP, identyfikatory internetowe, dane demograficzne oraz informacje z plików cookies. Wykorzystujemy je do identyfikacji sesji, dostosowywania treści, a także w celach statystycznych i analitycznych.
  1. Dane podawane bezpośrednio przez Użytkownika: W zależności od interakcji ze sklepem, możemy zbierać różne kategorie danych, w tym: imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail, numer telefonu, numer rachunku bankowego oraz numer PESEL (jeśli jest to konieczne prawnie). Podanie tych danych jest dobrowolne, ale w wielu przypadkach niezbędne do skorzystania z naszych usług, np. dokonania zakupu.
  2. Cele przetwarzania danych: Twoje dane mogą być wykorzystywane do:
  3. Autoryzacji oraz przyznania dostępu do zasobów Administratora
  4. Świadczenia usług i realizacji umów, w tym obsługi zamówień i płatności.
  5. Obsługi reklamacji i zwrotów.
  6. Umożliwienia rejestracji na organizowane lub wspierane przez Administratora wydarzenia (np. szkolenia online).
  7. Prowadzenia bieżącej komunikacji, w tym odpowiadania na zapytania z formularza kontaktowego lub korespondencji e-mail.
  8. Zapewnienia zgodności z prawem oraz bezpieczeństwa funkcjonowania serwisów Administratora
  9. Prowadzenia analiz statystycznych oraz działań marketingowych.

Formularze kontaktowe

  1. Z Administratorem można się kontaktować za pomocą elektronicznych formularzy kontaktowych dostępnych w serwisach internetowych Administratora. Do korzystania z formularza kontaktowego niezbędne jest posiadanie aktywnego adresu e-mail oraz podanie go w formularzu.  Do nawiązania kontaktu z osobą i udzielenia odpowiedzi na zapytanie niezbędne jest podanie danych zaznaczonych jako obowiązkowych. Niepodanie tych danych skutkuje brakiem możliwości obsługi skierowanych zapytań. W formularzu można podać również inne, dodatkowe dane, które ułatwią kontakt lub udzielenie odpowiedzi. Podanie tych danych jest dobrowolne (fakultatywne). 
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych podanych w formularzu kontaktowym jest niezbędność przetwarzania do wykonania umowy o świadczenie usługi (art. 6 ust. 1 lit. b) RODO); w zakresie danych podanych fakultatywnie podstawą prawną przetwarzania jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO). 
  3. Zgodę można wycofać w dowolnym. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

Korespondencja e-mailowa i tradycyjna

  1. W przypadku kierowania do Administratora korespondencji za pośrednictwem poczty e-mail lub tradycyjnej niezwiązanej z usługami świadczonymi na rzecz nadawcy lub inną zawartą z nim umową, dane osobowe zawarte w tej korespondencji są przetwarzane wyłącznie w celu komunikacji, udzielenia odpowiedzi i rozwiązania sprawy, której dotyczy korespondencja.
  2. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), którym jest prowadzenie bieżącej komunikacji w tym korespondencji w związku z prowadzeniem działalności gospodarczej, a także obrona i dochodzenie roszczeń.
  3. Administrator przetwarza dane w zakresie jaki jest istotny dla danej sprawy. Dostęp do danych posiadają jedynie osoby upoważnione przez administratora. Korespondencja jest przechowywana w sposób zapewniający bezpieczeństwo i poufność danych oraz informacji w niej zawartych. 

Kontakt telefoniczny

  1. W przypadku kontaktowania się z Administratorem drogą telefoniczną, w sprawach niezwiązanych z zawartą umową lub świadczonymi usługami, Administrator może żądać podania danych osobowych tylko wówczas, gdy będzie to niezbędne do obsługi sprawy, której dotyczy kontakt. 
  2. Podstawą prawną w takim wypadku jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO), którym jest konieczności rozwiązania zgłoszonej sprawy związanej z prowadzoną przez niego działalnością gospodarczą oraz bieżąca komunikacja.

§ 4. Przetwarzanie danych w związku ze świadczeniem usług lub wykonywaniem umów

  1. W przypadku gdy Administrator przetwarza dane osób fizycznych w związku ze świadczeniem usług lub zawartymi umowami osobom tym są przekazywane informacje dotyczące przetwarzania ich danych osobowych w postaci odrębnych dokumentów lub załączników do umów. 
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych:
  • realizacja umowy (art.6 ust. 1 lit. b) RODO), tj niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, lub podjęcia działań przed zawarciem umowy
  • realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków jakimi są w szczególności prowadzenia księgowości, wystawianie rachunków i faktur oraz opłata podatków
  • prawnie uzasadniony interes Administratora – (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) jakim w szczególności jest ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
  • Dane osobowe są przetwarzane przez czas trwania umowy, w zakresie realizacji obowiązków księgowo-rachunkowych dane są przetwarzane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiło rozliczenie lub przez okres przedawnienia roszczeń.
  • Podanie danych osobowych jest warunkiem umownym. Niepodanie danych uniemożliwia świadczenie usługi i realizację umowy.

§ 5. Reklamacje i zwroty

  1. W celu dokonania reklamacji lub zwrotu towaru niezbędne jest podanie danych w zakresie umożliwiającym zidentyfikowanie osoby, która dokonała zakupu oraz powiązanie jej z danym zakupem w tym datą zakupu oraz innych danych niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji lub dokonania zwrotu. Dane mogą być przetwarzane w formie papierowej lub elektronicznej w postaci odrębnych dokumentów lub formularzy.
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych:
  3. realizacja umowy (art.6 ust. 1 lit. b) RODO), tj niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, lub podjęcia działań przed zawarciem umowy
  4. realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków jakimi są w szczególności rozpatrzenie reklamacji i wykonanie zwrotu towaru
  5. prawnie uzasadniony interes Administratora – (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) jakim w szczególności jest ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami.
  6. Dane osobowe są przetwarzane przez czas rozpatrywania reklamacji, dokonania zwrotu, w zakresie realizacji obowiązków księgowo-rachunkowych dane są przetwarzane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego w którym nastąpiło rozliczenie lub przez okres przedawnienia roszczeń.
  7. Podanie danych osobowych jest warunkiem umownym. Niepodanie danych uniemożliwia rozpatrzenie reklamacji lub dokonanie zwrotu.

§ 6. Szkolenia online lub na odległość

  1. W przypadku, gdy Użytkownik korzysta z szkoleń udostępnionych online lub na odległość przez Administratora w związku ze świadczeniem usług lub zawartą umową o szkolenie osobom, których dane dotyczą są przekazywane informacje dotyczące przetwarzania danych w panelu szkoleniowym lub wraz z regulaminem szkolenia ewentualnie w postaci odrębnych dokumentów lub załączników do umów.
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych:
  3. realizacja umowy (art.6 ust. 1 lit. b) RODO), tj niezbędność przetwarzania do wykonania umowy, lub podjęcia działań przed zawarciem umowy
  4. realizacja obowiązków prawnych ciążących na Administratorze – (art. 6 ust. 1 lit. c) RODO) tj. przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązków jakimi są w szczególności prowadzenia księgowości, wystawianie rachunków i faktur oraz opłata podatków
  5. prawnie uzasadniony interes Administratora – (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) jakim w szczególności jest ustalenie lub dochodzenie ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami, prowadzenie bieżącej komunikacji, zapewnienie bezpieczeństwa informacji, zapewnienie rozliczalności zrealizowanej usługi.

§ 7. Przetwarzanie danych w innych przypadkach

  1. W związku z prowadzoną działalnością gospodarczą Administrator pozyskuje dane również w innych sytuacjach. Dane mogą zostać pozyskane w ramach spotkań coachingowych, biznesowych, uczestniczeniu w wydarzeniach naukowych lub konferencjach, wymianie wizytówek. 
  2. Podstawy prawne przetwarzania danych:
  • prawnie uzasadniony interes Administratora – (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) jakim w szczególności jest tworzeniu sieci kontaktów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, wymiana informacji i doświadczeń zawodowych. 
  • Dane osobowe są przetwarzane wyłącznie do czasu realizacji celu, dla jakiego zostały pozyskane lub do czasu wyrażania sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą. Administrator nie wykorzystuje ich w innych celach oraz zapewnia odpowiednią ochronę bezpieczeństwa danych i ich poufności. 

§ 8. Podstawy prawne oraz okres przetwarzania danych

Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych może być:

  • Udzielona przez osobę zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO): W pewnych sytuacjach Administrator może poprosić o udzielenie zgody na wykorzystanie danych osobowych. Cel wykorzystania danych zawsze jest podawany w treści zgody. Udzielona zgoda może być wycofana w każdym czasie, za pośrednictwem specjalnie przygotowanych ku temu funkcjonalności serwisów Administratora lub poprzez kontakt na adres e-mail. Należy pamiętać, że wycofanie zgody pozostaje bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
  • Konieczność przetwarzania dla realizacji obowiązku wynikającego z przepisów prawa lub dla wykonania umowy (art. 6 ust. 1 lit. b) i c) RODO): W pewnych okolicznościach Administrator może mieć obowiązek przetwarzania danych osobowych Użytkownika w celu zachowania zgodności przepisami prawa (np. obowiązek utrwalenia złożonego przez Użytkownika oświadczenia) lub wypełnienia zobowiązań Administratora wynikających z umowy, której stroną jest dany Użytkownik (np. porozumienia, zawarta umowa). Administrator będzie przechowywał dane osobowe w czasie trwania umowy oraz w czasie trwania obowiązków prawnych.
  • Realizacja uzasadnionych interesów Administratora lub osoby trzeciej (art. 6 ust.1 lit. f) RODO), o ile będą one przeważać nad prawami i wolnościami osoby, której dane dotyczą. Takimi uzasadnionymi interesami mogą być w szczególności: prowadzenie komunikacji z Użytkownikami, zapewnienie bezpieczeństwa serwisów Administratora oraz prowadzenie analiz statystycznych, archiwizacja danych dla spełnienia wymagania rozliczalności oraz ustalenie, dochodzenie roszczeń, a także ochrona przed takimi roszczeniami. Dane będą przechowywane w okresie przedawnienia poszczególnych roszczeń lub do czasu wniesienia sprzeciwu w związku z szczególną sytuacją Użytkownika.

Ponieważ prowadzimy działalność gospodarczą naszym prawnie uzasadnionym interesem będzie również windykacja zobowiązań, w tym zakresie jesteśmy uprawnieni do udostępnienia danych profesjonalnym podmiotom windykacyjnym. 

§ 9. Ujawnianie danych

Administrator co do zasady nie udostępnia danych Użytkowników innym podmiotom, chyba że obowiązek takiego ujawnienia wynika z przepisów prawa (np. ujawnienie na żądanie uprawnionych organów) lub jest niezbędne dla realizacji i odbywa się na żądanie Użytkownika (np. w przypadku rejestracji na wydarzenia organizowane przez zewnętrznych dostawców). 

Dostęp do danych Użytkownika mogą posiadać podmioty świadczące usługi na rzecz Administratora (podwykonawcy i dostawcy), w tym zapewniający wsparcie techniczne funkcjonowania serwisów Administratora w zakresie niezbędnym do świadczenia danej usługi.

Poniżej prezentujemy listę możliwych kategorii odbiorców danych Użytkownika:

  • dostawca oprogramowania potrzebnego do prowadzenia sklepu internetowego;
  • podmiot realizujący dostawę towarów;
  • hurtownia;
  • dostawca płatności;
  • biuro księgowe i rachunkowe;
  • hostingodawca;
  • osoby współpracujące z nami na podstawie umów cywilnoprawnych, wspierające naszą bieżącą działalność;
  • dostawca oprogramowania ułatwiającego prowadzenie działalności (np. oprogramowanie księgowe);
  • podmiot zapewniający nam wsparcie techniczne;
  • podmiot zapewniający usługi marketingowe;
  • podmiot zapewniający usługi statystyczne;
  • firmy windykacyjne;
  • odpowiednie organy publiczne w zakresie, w jakim Administrator jest zobowiązany do udostępnienia im danych.

§ 10. Przekazanie danych do państw trzecich, poza europejski obszar gospodarczy

Administrator co do zasady nie przekazuje danych poza Europejski Obszar Gospodarczy (dalej „EOG”). 

Jednakże niektórzy odbiorcy danych mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym, niezapewniającym odpowiedniego stopnia ochrony („Państwo trzecie”). Administrator przekazuje Dane osobowe poza EOG tylko wtedy, gdy jest to niezbędne. W każdym przypadku przekazanie takie odbywa się wyłącznie z wykorzystaniem właściwych zabezpieczeń związanych z takim przetwarzaniem danych, w tym w szczególności na podstawie umowy z odbiorcą danych z wykorzystaniem Standardowych Klauzul Umownych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską, stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych przez właściwy organ nadzorczy

Przykładem odbiorcy danych, który posiada siedzibę poza EOG są dostawcy usług chmurowych. 

O zamiarze przekazania danych poza EOG Administrator informuje na etapie pozyskiwania danych lub przed ich przekazaniem.

§ 11.  Zautomatyzowane przetwarzanie danych

Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany (w tym w formie profilowania), jednakże nie będzie to wywoływać żadnych skutków prawnych lub w podobny sposób istotnie wpływać na sytuację Użytkowników. Przetwarzanie zautomatyzowane, w tym profilowanie może polegać na analizie i ocenie danych Użytkownika celem dostosowania zachowania serwisów do konfiguracji urządzenia oraz oprogramowania, z którego Użytkownik korzysta jak również do preferencji Użytkownika.

§ 12. Prawa osób, których dane dotyczą (użytkowników)

W związku z przetwarzaniem danych osobowych przez ADO, osoby, których dane dotyczą posiadają szereg uprawnień. Administrator zapewnia respektowanie wszystkich praw Użytkowników wynikających z RODO i innych przepisów prawa:

1. Prawo dostępu do danych osobowych – Każdy Użytkownik może domagać się uzyskania informacji o tym, jakie dane osobowe są przetwarzane przez Administratora, w tym otrzymania kopii swoich danych osobowych.

2. Prawo sprostowania danych osobowych – Użytkownik może domagać się poprawienia danych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia danych, które są niekompletne.

3. Prawo usunięcia danych osobowych („prawo do bycia zapomnianym”) – Użytkownik może domagać się usunięcia wszystkich swoich danych w niektórych przypadkach, m.in. w razie cofnięcia zgody na ich przetwarzanie (o ile stanowiła jedyną podstawę przetwarzania) lub gdy dane były przetwarzane niezgodnie z prawem. 

Ważne! Użytkownik nie będzie mógł skorzystać z tego uprawnienia, gdy przetwarzanie danych wynika z realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa lub gdy przetwarzanie jest niezbędne dla ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

4. Prawo sprzeciwu – Użytkownik może w dowolnym momencie domagać się wstrzymania przetwarzania danych z przyczyn związanych ze swoją szczególną sytuacją w wypadku, w którym dane Użytkownika są przetwarzane do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów (np. w celu prowadzenia statystyk i analiz). W takim wypadku Administrator przestanie przetwarzać dane osobowe, chyba że będą istnieć ważne prawnie i uzasadnione: (1) podstawy do ich przetwarzania, nadrzędne wobec interesów, praw i wolności Użytkownika lub (2) podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.

5. Prawo ograniczenia przetwarzania danych osobowych – Użytkownik może domagać się „zablokowania” danych (tj. ograniczenia wszelkich operacji przetwarzania danych wyłącznie do ich przechowywania) w określonych sytuacjach, m.in. w czasie niezbędnym do ich poprawienia lub gdy nie będą one dalej potrzebne, lecz ich przechowywanie jest potrzebne Użytkownikowi np. do ochrony jego praw.

6. Prawo do przenoszenia danych osobowych – Użytkownik może domagać się otrzymania danych, które dostarczył, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Użytkownik może żądać uzyskania tych danych lub przesłania ich bezpośrednio innemu, wskazanemu administratorowi, o ile będzie to technicznie możliwe.

Realizacja niektórych praw może być ograniczona w zakresie w jakim to wynika z RODO, Ustawy o ochronie danych osobowych oraz przepisów odrębnych. 

Ponadto, w razie podejrzenia naruszenia przepisów dotyczących ochrony danych osobowych, Użytkownikowi przysługuje prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.

Kontakt z administratorem danych

Kontakt w sprawach dotyczących ochrony danych. W celu realizacji swoich praw oraz w przypadku wszelkich pytań dotyczących przetwarzania danych osobowych przez WYBIERAM SIEBIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą we Wrocławiu, przy ul. Glinianej 29/1, wpisaną do KRS pod numerem 0001176734, zapraszamy do kontaktu z Administratorem pod adresem e-mail: kontakt@renatamikulewicz.pl lub pisząc na adres siedziby Administratora: WYBIERAM SIEBIE SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, ul. Gliniana 29/1, 50-525 Wrocław.

§ 13. Pliki cookies

Serwisy Administratora używają technologii śledzących, w tym plików cookies. Są to niewielkie pliki tekstowe wysyłane przez serwer www i przechowywane przez oprogramowanie komputera przeglądarki. Kiedy przeglądarka ponownie połączy się ze stroną, witryna rozpoznaje rodzaj urządzenia, z którego łączy się Użytkownik. Parametry pozwalają na odczytanie informacji w nich zawartych jedynie serwerowi, który je utworzył. Cookies ułatwiają więc korzystanie z wcześniej odwiedzonych witryn.

Gromadzone informacje dotyczą adresu IP, typu wykorzystywanej przeglądarki, języka, rodzaju systemu operacyjnego, dostawcy usług internetowych, informacji o czasie i dacie, lokalizacji oraz informacji przesyłanych do witryny za pośrednictwem formularza kontaktowego.

Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają ze stron i podstron Administratora, aby usprawniać funkcjonowanie serwisu zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Do monitorowania informacji o użytkownikach Administrator wykorzystuje narzędzia Google Analytics, które rejestrują zachowanie Użytkownika na stronie. Więcej informacji na temat wykorzystania narzędzi Google Analytics przez Administratora znajduje się na stronie: http://www.google.com/analytics/learn/privacy.html.

Aby dać Użytkownikom korzystającym z naszych stron więcej możliwości wyboru sposobu, w jaki wykorzystywane są ich dane zbierane za pomocą narzędzi Google Analytics, Google opracował dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics. Dodatek komunikuje się z protokołem Google Analytics JavaScript (ga.js), aby przekazać informacje, że dane o odwiedzinach witryny nie powinny zostać przesłane do Google Analytics. Dodatek do przeglądarki blokujący Google Analytics nie blokuje przesyłu danych do samej strony internetowej lub innych sieciowych usług analitycznych.

Cookies identyfikuje Użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści. Administrator stosuje pliki cookies, aby zagwarantować najwyższy standard swoich stron, a zebrane dane są wykorzystywane przez Administratora jedynie w celu optymalizacji działań.

Administrator wykorzystuje następujące rodzaje plików cookies:

a) „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z usług dostępnych w ramach serwisu, np. uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach serwisu;

b) pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;

c) „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych serwisu;

d) „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez Użytkownika ustawień i personalizację interfejsu Użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi Użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.

Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Instrukcja zarządzania plikami cookies jest dostępna na stronie http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies .

Poniżej znajdują się sposoby wprowadzenia zmian w ustawieniach najpopularniejszych przeglądarek internetowych w celu zablokowania plików cookies:

Przeglądarka Ustawienia

Mozilla Firefox https://support.mozilla.org/pl/kb/blokowanie-ciasteczek

Internet Explorer http://windows.microsoft.com/pl-pl/windows-vista/block-or-allow-cookies

Microsoft Edge https://privacy.microsoft.com/pl-PL/windows-10-microsoft-edge-and-privacy

Google Chrome https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl

Opera http://help.opera.com/Linux/9.22/pl/cookies.html

Safari http://safari.helpmax.net/pl/ochrona-i-prywatnosc/zarzadzanie-plikami-cookie/

Korzystając z rozwiązań dostarczanych przez Facebooka, Instagram, najpewniej jesteś Użytkownikiem oferowanych przez nie usług. Pamiętaj o zapoznaniu się z ich politykami prywatności. Serwisy te zostawiają swoje cookies.

Informacje o polityce prywatności i cookies dostawców zewnętrznych:

Dostawca Polityka prywatności Cokies

Google Analytics https://policies.google.com/privacy?hl=pl https://policies.google.com/technologies/cookies?hl=pl

Facebook https://pl-pl.facebook.com/privacy/explanation https://pl-pl.facebook.com/policies/cookies/

Instagram

Niniejsza Polityka prywatności i wykorzystywania plików cookies może zostać zmieniona bez uprzedzenia w każdym czasie.